گزارش کارورزی در مهدکودک و پیش دبستانی
دسته بندي :
پروژه های کارآموزی »
رشته علوم تربیتی (کارآموزی_و_گزارشات)
دانلود گزارش کارورزی در مهدکودک و پیش دبستانی
این تحقیق با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد
خلاصه و فهرست کلی:
مواردی را که باید در مهدکودک مورد مشاهده قرار داد:
1- وضع فیزیکی مهدکودک:
- ساختمان دور از خیابان اصلی و شمالی بود و از سر و صدا دور بود.
-
ساختمان دارای یک زیرزمین مناسب و عاری از رطوبت بود که شامل دو اتاق، هال
و یک سرویس بهداشتی بود که برای کودکان 4 ماه تا 2 سال در نظر گرفته شده
بود. دمای مناسبی داشت و با پرده های زیبا عروسکی تزئین شده بود در یک اطاق
سه تخت و فضای بزرگی برای بازی داشت و اتاق دیگر برای تعویض لباس بچه در
نظر گرفته شده بود.
در طبقه بالا 5 اتاق، 2 توالت فرنگی و 1 توالت معمولی، آشپزخانه ای بسیار بزرگ اپن و یک هال بزرگ داشت.
مساحت کل ملک 600 متر مربع بود که در باغستان کرج واقع می باشد.
- مساحت اطاقها متناسب با تعداد کودکان بود و دارای تهویه هوا بودند.
- تمام اطاقها از نور کافی برخوردار بوند.
- از رنگهای بنفش، صورتی و سفید برای رنگ آمیزی استفاده شده بود.
- فقط یک کلاس کودکان قادر بودند از پشت پنجره اطاق به راحتی فضای حیاط را مشاهده کنند.
- پریزهای برق دارای روپوش ایمنی بود.
- در اطاقها قفسه کافی جهت نگهداری لوازم شخصی هر کودک به طور مجزا وجود داشت.
-
مساحت حیاط مهد به اندازه کافی بزرگ بود تا کودکان بتوانند آزادانه و بدون
اینکه به یکدیگر برخورد کنند بازی کنند. (حدود 200 متر مربع)
- مهدکودک دارای استخر بود که با نرده دور تا دور آن زده شده بود.
- ساختمان مهدکودک برای زیرزمین و طبقه بالا دارای پلکان بود. ابتدا و انتهای پله ها ایمن شده بود و عرض و ارتفاع مناسب داشت.
-
کلیه دربها و پنجره ها از نظر ایمنی طوری طراحی شده بود که کودکان به
راحتی نمی توانستند آنها را باز کنند. نوک سر پنجره ها بالای سر کودکان
نبود.
- پنجره ها مجهز به تور سیمی می باشند.
- دربها و پنجره ها دارای حفاظ مناسب بودند.
- دستشویی و توالت مناسب کودکان پیش دبستانی نبود. دستشویی بلند و دو تا از توالتها فرنگی بود.
- کف فضای داخل مرکز (اطاقها و راهروها) با موکت پوشانده شده بود.
- زمین حیاط بازی با موزائیک و محوطه اسباب بازی با شن پوشانده شده بود.
2- وضعیت بهداشت، ایمنی و تغذیه در مهدکودک:
- فضای اطاقها، صندلیها، وسایل کمک آموزشی، اسباب بازیها از نظافت لازم برخوردارند. در قسمت شیرخوار محل تعویض لباس داشتند.
- در هر اطاق سطل زباله دردار وجود داشت.
- ملحفه تشک، پتو و بالش مناسب وجود داشت.
- صابون در تمام سرویسهای بهداشتی کودکان، دستمال کاغذی (لور) در محلی مناسب برای استفاده کودکان قرار داشت.
- در مهدکودک طبخ غذا نداشتند.
-
صورت میان وعده های بچه ها به صورت برنامه فتوکپی شده به مادرها داده شده
بود و نمونه ای از آن روی دیوار نصب شده بود «نمونه ای از آن ضمیمه می
باشد.»
- کودکان موظف به شستن دستهای خود قبل از صرف میان وعده بودند.
- تغذیه کودکان از خانه آورده می شد و در مهد فقط مصرف می کردند.
- کودکان برای خوردن میان وعده مستقلا عمل می کردند و دو نفری به مربی نیازمند بودند.
- برای صرف غذا مکان مخصوصی در مهدکودک در نظر گرفته شده بود.
3- وسایل، تجهیزات و اسباب بازیهای مهدکودک
- تجهیزات و اسباب بازیها جوابگوی نیاز گروههای مختلف سنی کودکان بود.
- تجهیزات و اسباب بازیها در وضعیت مطلوب به نظر می آمدند شکسته و ناقص نبودند.
- تعداد و مقدار اسباب بازیها نسبت به تعداد کودکان هر کلاس کافی به نظر می آمد.
- هر کلاس مجهز به کتابخانه کوچک بوده که در حد دسترسی کودکان نیز بود.
- تعداد کتابهای قصه نسبت به تعداد کودکان کافی بود و متناسب با گروه سنی مورد نظر بود.
- کلاسها در حد مطلوب و جذاب تزئین شده بود. دور تا دور اطاقها با یونولیتهای یک متر در یک متر نقاشی شده و نایلون گرفته شده بود.
-
کلاس و راهرو به مراکز رغبت تقسیم بندی شده بود؛ دو چادر کوچک برای بازی
در گوشه از راهرو بود. اتاق کوچکی برای اسباب بازی و محل بازی بود، سکویی
برای اجرای نمایش در راهرو قرار داشت که با هماهنگی با مدیر، کلاسها از
فضای راهرو مشترک استفاده می کردند.
- برنامه آموزشی سالانه در دفتر
مدیر نصب شده بود و برای هر هفته یک واحد کار در نظر گرفته بودند که به شکل
بسیار زیبا و گاهی برجسته در آورده بودند.
- برنامه آموزشی هفتگی و روزانه نیز داشتند.
این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت (word) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 18