فایل آمار اختلالات بدنی در بین دانش آموزان دختر و پسر
دسته بندي :
کالاهای دیجیتال »
رشته آمار (آموزش_و_پژوهش)
این پروپوزال در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد
چکیده
گرایش بسیار و روز افزون در خصوص نابهنجاریها و اختلالات بد شکلی بدنی(BDD) باعث ایجاد ارزیابیها و مطالعات بسیار شده است.
این پژوهش پیرامون مفاهیم اختلال و رشد و پیشبرد و ابزارهای ارزیابی و نتایج عملکردها مطالعاتی را انجام داده است و در آن به مقایسه شدت بدشکلی هراس بدن بین دانش آموزان پسر و دختر دبیرستان ناحیه چهار مشهد براساس متغیرهای جنس، سن، وزن، پایه تحصیلی، رشته تحصیلی، آخرین معدل تحصیلی، تحصیلات پدر، تحصیلات مادر، تعداد اعضای خانواده چندمین فرزند و تعداد برادر و خواهر پرداختهایم.
روش تحقیق در مطالعه توصیفی و روش نمونه گیری در دسترس میباشد. جامعه آماری را ۲۶۰ نفر که ۱۳۰ نفر دانش آموزان دختر و ۱۳۰ نفر دانش آموزان پسر دبیرستانی تشکیل دادهاند.
ابزار پژوهش پرسشنامه بدشکلی بدنی و چاقی که دارای ۳۳ آیتم میباشد ۱۹ سؤال ابتدائی در مورد اختلال دیس فیک و۱۴ سؤال بعدیدر مورد اختلال چاقی در پژوهش استفاده شده است .
تجزیه و تحلیل دادهها به وسیله نرمافزار spss انجام شده است و نتیجه پژوهش این بود که این روش تحقیق توصیفی (غیرآزمایشی) میباشد و روش آماری به صورت تصادفی از طریق نمونهگیری در دسترس میباشد.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات
۱-۱ مقدمه
۱-۲ طرح مسئله و اهمیت آن
۱-۳ اهمیت موضوع پژوهش
۱-۴ اهداف تحقیق
هدف فرعی
۱-۵تدوین فرضیه تحقیق
فرضیه اصلی: بین دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانی از نظر بدشکلی بدنی تفاوت معنیداری وجود دارد
فرضیات فرعی
۱-۶ سوالهای تحقیق
۱-۷ تعاریف نظری و عملیاتی واژهها
فصل دوم: پیشینه یا ادبیات
۲-۱ اختلالات شبه جسمی در DSMIV
۲-۴ اختلال بدریختی بدن
A- اختلال جسمانی کردن
وجود یک یا دو
برخی از عوامل پویائی مشابه افسردگی
B- اختلال شبه جسمی نامتمایز
C- اختلال تبدیلی
D- اختلال درد
۳- همهگیرشناسی
E- خود بیمار انگاری
۱-تعریف. ترس یا باور بیمارگونه از مبتلا بودن به یک بیماری جدی در حالیکه چنین چیزی وجود ندارد
۲-تشخیص، علائم و نشانهها
۳-همه گیر شناسی
۶۹-روان پویائی
۷-تشخیص افتراقی
۹-درمان
F-اختلال بدریختی بدن
انواع هذیانی و غیر هذیانی اختلال بدشکلی بدنی
بدشکلی بدنی به عنوان یک عامل متغییر «وسواسی جبری» (OCD)
*بدشکلی بدنی و اختلالات خوردن به عنوان عوامل متغیر یک اختلال تصویر بدن
*بدشکلی بدنی به عنوان یک اختلال روان تنی
۲-۵ – همهگیر شناسی
سبب شناسی
ویژگیهای بالینی
تشخیص افتراقی
سیر و پیش آگهی
درمان
اجزاء درمان
(شیوههای درمانی اضافی)
فصل سوم: روش پژوهش
۳-۱ طرح پژوهش
۳-۲ جامعه و نمونه آماری
۳-۳ ابزار پژوهش
۳-۴ روش تجزیه و تحلیل دادهها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
فصل پنجم: نتایج بحث و پیشنهاد
۵-۱ مقدمه
۵-۲ بحث و نتیجه گیری و تحلیل فرضیهها
۵-۳ پیشنهادات
فهرست منابع
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات
۱-۱ مقدمه
۱-۲ طرح مسئله و اهمیت آن
۱-۳ اهمیت موضوع پژوهش
۱-۴ اهداف تحقیق
هدف فرعی
۱-۵تدوین فرضیه تحقیق
فرضیه اصلی: بین دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانی از نظر بدشکلی بدنی تفاوت معنیداری وجود دارد
فرضیات فرعی
۱-۶ سوالهای تحقیق
۱-۷ تعاریف نظری و عملیاتی واژهها
فصل دوم: پیشینه یا ادبیات
۲-۱ اختلالات شبه جسمی در DSMIV
۲-۴ اختلال بدریختی بدن
A- اختلال جسمانی کردن
وجود یک یا دو
برخی از عوامل پویائی مشابه افسردگی
B- اختلال شبه جسمی نامتمایز
C- اختلال تبدیلی
D- اختلال درد
۳- همهگیرشناسی
E- خود بیمار انگاری
۱-تعریف. ترس یا باور بیمارگونه از مبتلا بودن به یک بیماری جدی در حالیکه چنین چیزی وجود ندارد
۲-تشخیص، علائم و نشانهها
۳-همه گیر شناسی
۶۹-روان پویائی
۷-تشخیص افتراقی
۹-درمان
F-اختلال بدریختی بدن
انواع هذیانی و غیر هذیانی اختلال بدشکلی بدنی
بدشکلی بدنی به عنوان یک عامل متغییر «وسواسی جبری» (OCD)
*بدشکلی بدنی و اختلالات خوردن به عنوان عوامل متغیر یک اختلال تصویر بدن
*بدشکلی بدنی به عنوان یک اختلال روان تنی
۲-۵ – همهگیر شناسی
سبب شناسی
ویژگیهای بالینی
تشخیص افتراقی
سیر و پیش آگهی
درمان
اجزاء درمان
(شیوههای درمانی اضافی)
فصل سوم: روش پژوهش
۳-۱ طرح پژوهش
۳-۲ جامعه و نمونه آماری
۳-۳ ابزار پژوهش
۳-۴ روش تجزیه و تحلیل دادهها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
فصل پنجم: نتایج بحث و پیشنهاد
۵-۱ مقدمه
۵-۲ بحث و نتیجه گیری و تحلیل فرضیهها
۵-۳ پیشنهادات
فهرست منابع